Week 3 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Judith Valk - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Judith Valk - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

23 September 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dinsdagavond 16 september 2014

Nadat we alle huishoudelijke taken hadden volbracht wilden we graag onze tanden gaan poetsen. Wat bleek, de badkamer zat aan de binnenkant op slot en er zat niemand in. Er was maar één manier mogelijk om toch de badkamer binnen te gaan, via het raam. Maaike was zo stoer om door het raam te klimmen en de badkamer deur te openen. Gelukkig konden we toen onze tanden gaan poetsen.

Woensdagavond 17 september 2014

Het was weer een gewone stage dag. Maaike en ik hebben samen deze dag door moeten komen. We waren erg verveeld en er gebeurde niet zo veel spannende dingen. Wel kregen wij deze dag de auto van de zaak. Eerst moesten we wel laten zien dat we konden rijden en gingen de auto daarna schoonmaken. Links rijden is niet veel lastiger dan rechts rijden. Het enige nadeel is dat we de verkeersregels niet zo goed weten in Nieuw Zealand, dus we gokken er maar op dat we het goed doen. Die middag ervaarden we de vrijheid van de auto. Even naar de supermarkt, even naar Lucas Creek, heerlijk die vrijheid.

Op stage vingen we een gesprek op dat Julia en Naomi misschien nog een extra nacht moesten blijven in Rotorua. Dat kon natuurlijk niet, want om 12 uur zou ik jarig zijn. Maaike en ik hadden al hele plannen gemaakt om er voor te zorgen dan Julia en Naomi terug zouden komen. In de avond belde Julia dat ze toch naar huis zouden worden gebracht. Maaike en ik gingen om de tijd op te vullen GTST luisteren. Ja, niet kijken maar luisteren. De verbinding in ons huis is niet zo goed dus het beeld laadde niet.
Om half 12 waren Julia en Naomi eindelijk thuis. We hebben met z’n vieren gewacht tot 12 uur. Naomi kwam met een grote zak vol met ballonnen binnen, super leuk. Ook mocht ik de kaart openen die mijn zus in mijn koffer had gedaan. Het was een super leuke kaart waarin mijn familie mij een fijne verjaardag toewenste.

Donderdag 18 september 2014

Deze dag was het mijn verjaardag. Ik ben 20 jaar geworden. De ochtend begon met een heerlijk ontbijtje met een gekookt eitje. Daarna was het weer tijd voor stage.
Op stage gebeurde vrij weinig, totdat Les (de directeur) mij bij zich riep. We gingen naar de supermarkt om lekker gebak te halen! We hadden heerlijke chocolade cakejes gehaald. Ook wilde hij iets hartigs, dus werd ik naar Dad’s Pie gestuurd. Dit is een café tegenover het kantoor. Ik moest hier worstenbroodje halen. In de koffiepauze werden we voorgesteld aan alle medewerkers van Pyramid Engineering Ltd en konden we de heerlijke cakejes en worstenbroodjes nuttigen.
Na de stage gingen we terug naar huis. Julia en Naomi gingen boodschappen doen en Maaike en ik gingen Maaike’s computer laten maken bij Craig (de Chinees). Toen we terug kwamen van deze activiteiten gingen we ons klaar maken om uiteten te gaan. Doordat ik graag een plakje kaas wilde, en die zat nog in de boodschappen tas, verpeste ik de verrassing. Ik werd boos uit de keuken gestuurd. Nadat ik uit de douche kwam werd ik geblinddoekt met een vaatdoekje. Toen de blinddoek afging stond daar een heerlijk verjaardagstaartje met knetterkaarsjes, een fles champagne en een reuze kaart. Ik voelde me gelijk jarig, echt super lief. We hebben heerlijk van de taart zitten peuzelen. Dit was niet heel slim om te doen, omdat we een uur later uiteten gingen.
Eenmaal in het restaurant bestelden we een lekker flesje wijn. Julia heeft de pizza van der leven gegeten, ze hield maar niet op hoe lekker die was. Door de taart zat ik erg vol en heb ik niet veel van mijn pasta gegeten, maar hij was wel erg lekker.
Na het eten hebben we ons gehaast naar Takapuna om nog even uit te gaan. Eenmaal in Takapuna moesten we in een enorme rij staan om de club binnen te gaan. Het was wel gezellig in de club, maar we waren erg moe. Rond een uurtje of 1 zijn we weer terug naar huis gegaan, omdat de wekker om 6 uur zou gaan.
Toen we thuis kwamen zat de badkamerdeur weer op slot. Dit keer kon ik Maaike niet door het raam gooien, omdat het raam dicht zat. Dat was dus geen tandenpoetsen voor het slapen.

Vrijdag 19 september 2014

De wekker ging erg pijnlijk om 6 uur af. Zonder onze tanden te kunnen poetsen, maar wel hebben kunnen douchen in de douche van Naomi en Julia, kwamen we op tijd aan op stage. Het was een vermoeide en lange dag.

’s Avonds kwamen twee vrienden bij ons sushi eten en een wijntje drinken. Het was een gezellige avond en we hebben veel kunnen lachen. We waren verder te moe om nog iets te ondernemen en de volgende dag stond ons weekendje weg op de planning.

Zaterdag 20 september 2014

Dit weekend gingen we mee met het tripje naar Rotorua. De opstapplaats was in Auckland en moesten erop tijd zijn. Laten wij nou net niet zo goed zijn in op tijd komen. We hadden besloten de kortste manier te nemen naam het centrum, met de auto. Vervolgens moesten we de parkeerplaats zoeken en daarna de opstapplek vinden. Het was een strijd tegen de klok, maar op het moment dat wij kwamen aan lopen kwam de bus voorgereden. Wij gingen in het kleine busje mee waar we met een gezellig groepje in zaten.
De eerste activiteit die op de planning stond was raften. We zaten bij de eerste groep. Allereerst werden we in onze wetsuits gehesen, dit keer gelukkig droge. Daarna gingen we met de bus naar de plek waar we gingen raften. De groepen werden al snel gemaakt. Na de korte uitleg was het tijd om het water in te gaan. We waren lekker aan het peddelen toen het al tijd was voor de eerste waterval. Met spanning keken we toe hoe de eerste groep van de waterval afging. Na het fluitsignaal was het tijd voor onze raft om van de waterval af te gaan. Zolang we de instructies maar goed uit zouden voeren zou het goed komen. Daar gingen we. De landing was het spannendste. Je voelde helemaal die boot in elkaar zakken, maar we waren niet omgeslagen! Vlak daarna was het al tijd voor de tweede waterval. Ons werd verteld dat deze waterval zeven meter was en dat het een grote kans was dat je om zou slaan. Met bevelende handjes gingen we roeiend naar de waterval toe en storten we ons van de waterval af. De vrije val viel mee, maar ook deze landing was spannend. Gelukkig waren we weer niet opgeslagen. Voor de veiligheid moesten we wachten op de andere rafts. En de eerste raft die we zagen sloeg om! Het was tijd voor ons om deze mensen te gaan redden en de peddels uit het water te vissen. Toen de instructeur vroeg of zijn hond met ons mee mocht in de boot zeiden wij geen nee. We probeerde naar de hond toe te peddelen toen er weer een boot omsloeg. Wij weer roeiend naar deze mensen toe om ze uit het water te halen. Een vrouw had erg moeite om in de raft te komen. Ze trok verschrikkelijk mooie gezichten toen ze de boot in werd gehesen. Maaike, Naomi en Julia kwamen niet meer bij. Maaike moest zelfs zo hard lachen dat er geen geluid meer uit kwam, dat was ongelofelijk!
Na de raft moesten we de boten naar de botenwagen tillen en konden we ons weer omkleden. Het was nu de beurt voor de andere groep om te gaan raften. Wij konden lekker gaan chillen in het zwembad, wat een hotpool moest voorstellen, en konden boodschappen gaan doen voor die avond.
Met een groepje zijn we naar de pack ’n save gegaan, de supermarkt, om lekker wijn te halen. ’s Avonds was het tijd voor het feestje in de Lavabar. Het was een erg gezellige avond en hebben lekker thee (shotjes in een theepot) gedronken.

Zondag 21 september 2014

We moesten vroeg opstaan, want we hadden nog veel activiteiten op het programma staan. Allereerst gingen we een bezoekje brengen aan een Maori Village. Er waren hier bijzondere natuurverschijnsels, zoals geisers en modderpools. Daarna kregen we een optreden van Maori’s met verschillende dansen, waaronder de Haka. De mannen werden op het podium geroepen om met hun mee te doen. Dit bezorgde een hoop gelach.
Na de Maori Village gingen we naar Skyline Adventure park. Dit is het adventure park waar we ook op ‘business trip’ waren. We zijn hier twee keer van de Luge gegaan. De rest van de dag hebben we lekker warm in het restaurant gezeten, want we hadden het park al gezien.
Toen het 3 uur in de middag was was het tijd om verder te gaan naar de zorbing. Zorbing is met een grote bal van de berg afrollen. Door het weer was het niet leuk om te gaan zorbingen en zijn we terug gegaan naar Auckland.
Het was nog even spannend met de bagage. Onze bagage zat nog in de grote touringbus en wij zelf zaten in de kleine bus. Doordat wij ergens onderweg waren gaan eten, dachten we dat de bus al weg was. Terug naar zijn thuisbasis, 1.5 uur rijden vanaf waar we waren. Gelukkig waren we sneller dan de touringbus en hadden we onze bagage. Daarna zijn we lekker met de auto naar huis gereden. Ik ben lekker vroeg gaan slapen, want ik was gesloopt van dit leuke weekend.

Maandag 22 september 2014

Het was weer tijd voor stage. Nog moe van het weekend en geen boodschappen gedaan te hebben begon de dag goed. Er was geen brood in huis. Het ontbijt bestond uit een wrap met nutella. De lunch hebben we moeten kopen.
Tijdens stage viel ineens de stroom uit, waardoor we nog minder konden doen dan andere dagen. Gelukkig konden we in de middag weer verder gaan met werken.

In de avond ging Naomi naar een proefles quickfit, terwijl de rest lekker aan het genieten was van de ravioli met een wijntje. Na het wijntje hebben Julia, Maaike en ik nog even een stukje hardgelopen, o wat sportief!

Dinsdag 23 september 2014

Deze morgen begon goed met een lekker gekookt eitje op een ciabatta broodje. Het was daarna tijd voor stage. Op stage waren we weer lekker bezig met werken totdat de baas kwam of we even mee wilden komen naar het attractiepark. We gingen daar dozen zoeken die belangrijke informatie bevatte van het vorige park. De juiste dozen waren al snel gevonden en hebben de rest van de dag oude informatie doorgezocht. Nouja van 1 doos, want sneller gaat het gewoon niet.
Ook zat er in de doos de brief waaruit het faillissement van het oude bedrijf bleek, met een schuld van 12 miljoen, wauw.
We hadden er voor de avond geen vlees uitgehaald dus moesten we iets vegetarisch bedenken. Naomi heeft er een heerlijke hartige taart van gemaakt.
De avond verder was niet heel bijzonder. Beetje hardgelopen (met Maaike en Julia), beetje de was doen, beetje de badkamer schrobben en daarna lekker slapen.