Week 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Judith Valk - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Judith Valk - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

16 September 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Week 2 Nieuw Zealand

Woensdag 10 september 2014

Na de jacuzzi van dinsdagavond was onze leidinggevende al gaan slapen. Maaike en ik wisten daardoor niet hoe laat we wakker moesten worden. Voor de zekerheid hadden we de wekker om 7 uur gezet. We hebben een uur nog op ons bed kunnen liggen, want uitslapen in Nieuw Zealand is tot 8 uur. Als ontbijt konden we kiezen organische muesli met kiwi of iets met kip. Als Nederlander ben ik het niet gewend om iets warms in de ochtend te eten, dus koos ik voor de muesli. Maar laat het nou net zo zijn dat ik nog nooit een echte kiwi op heb en niet zo goed ben in nieuwe dingen proeven. Met veel moeite heb ik de muesli met kiwi opgegeten.

De tweede werkdag in het Adventure park in Rotorua. Dit keer hadden Maaike en ik ons voorgenomen niet heel de dag niks te doen of toe te kijken. We zijn de oude handboeken gaan uitzoeken en zijn begonnen met het nieuwe handboek. Doordat er geen wifi in het restaurant was waren we eerder terug gegaan naar het motel om daar lekker in een warme kamer te kunnen werken.
Het duurde erg lang voordat de leidinggevende en zijn collega terug waren dus besloten wij om lekker in het restaurant, wat gelukkig naast onze kamer was, te gaan eten. We hebben daar een heerlijke lasagne op. Ja ja, weer iets geks gegeten wat ik normaal niet zou eten. Na het eten zijn we gaan slapen. Nieuw Zealand maakt ons moe.

Donderdag 11 september 2014

Nadat we de dag heerlijk begonnen met een douche en ik er al tegenop zag om weer muesli te moeten eten, was er gelukkig geen tijd meer om te ontbijten. Dus we stapten in de auto en reden naar het Adventure park. De verschillende procedures werden stap voor stap uitgelegd die we later in het restaurant hebben verwerkt in een geordend document. De gesprekken met onze collega's werden steeds losser. Onze antwoorden bestonden niet alleen meer uit yes en uhhhh. Door veel verschillende problemen aan the Spaceship bleven we tot laat in het park. We zijn daarna met z'n vieren uiteten geweest bij de Fat Dog. Het was gezellig, maar we moesten nog onze handboeken afschrijven dus we gingen terug naar het motel.
Op de weg van het restaurant terug naar de auto hoorde onze leidinggevende een band live spelen. Hij vroeg of we heel even konden kijken. Voordat we uberhaupt antwoord konden geven stond hij al binnen aan de bar om drinken te bestellen. Na een lekker glaasje wijn stelde een collega voor om shots te nemen, tequila shots. Maaike en ik konden niet geloven dat hij dat vroeg. Dus daar zaten we dan na een serieuze dag te shotten op de baas z'n kosten.

Het was een avond met vele verrassingen, hilariteit, de baas gitaar spelend in het lege jacuzzi in de tuin en wij meezingend ernaast. Van het werk is natuurlijk niks meer terecht gekomen.

Vrijdag 12 september 2014

Ook deze keer was er geen tijd voor ontbijt dus hoefde gelukkig maar 1 keer muesli en kiwi te eten :). Toen we boven aan de berg kwamen, in het Adventure park, schreven wij de laatste procedure af. Onze leidinggevende had geregeld dat we in de SkySwing konden. Samen met de andere collega, Maaike en ik zijn we in deze attractie geweest. Dit is een soort skydiven alleen zit je in een soort bal in plaats van een pak. Dit was een enorme kick. Helaas kreeg ik uit het niets enorme kramp in mijn been, wat voor een lachbui zorgde.
Ook hadden Maaike en ik nog een kaartje gekocht voor de Luge, dit keer een andere baan. Doordat de weg nat was moesten we beter opletten. Als twee omaatjes reden we de berg af. Met onze natte broeken gingen we kijken of we nog iets konden doen. Het was allemaal erg hectisch in de kleine kiosk naast the Spaceship. Dus besloten Maaike en ik dat we niet weg konden gaan voordat we de Zipp hadden gedaan. Dit is een tokkelbaan. We werden in onze tokkelpakken gehesen en hebben genoten van de rit. Eenmaal aan de andere kant vroeg de werknemer of we klaar waren voor de sprong. De sprong?!? Het was de bedoeling dat je vanaf het platform naar beneden sprong, een baby bungeejump. Maaike ging eerst. Het zag er zo eng uit dat ik mee gilde met haar val. Daarna was het mijn beurt. Met trillende handen liet ik mij vallen. Het viel allemaal wel mee, maar wat een kick. Nagenietend gingen we weer in de kabelbaan omhoog.
Na al deze ontzettend gave activiteiten was het tijd om terug te gaan naar Albany, Auckland.

Door de file kwamen Maaike en ik te laat voor het etentje wat we zouden hebben met een groep stagiaires. Julia en Naomi waren wel al gegaan dus Maaike en ik waren naar ze toe gegaan. Eindelijk weer herenigd. Ondanks dat Maaike en ik erg moe waren zijn we die avond nog wel wezen stappen in Auckland. Allereerst gingen we wat drinken bij een bar aan de pier. Het was hier wel gezellig maar niet wat we hadden verwacht. We wilden graag dansen! Dus we gingen deze avond naar Lenin. Het was echt super gezellig, echt een top avond.

Zaterdag 13 september 2014

De wekker ging erg vroeg na een avond stappen. We willen geen dagen verspillen in Nieuw Zealand, dus we zouden naar de dierentuin gaan in Auckland. Toen we in de bus zaten begon het te regen, het viel met bakken uit de lucht. Geen weer voor de dierentuin. We hebben de plannen snel gewijzigd en zijn naar Sealife gegaan. Het o zo grote Sealife waar je veel overhoort. Na 2 uur lang de bus gezocht te hebben en eindigde op de plek waar we begonnen met zoeken zaten we eindelijk in de haaienbus. Het begon met het hoogtepunt, de pinguins! Daarna was er nog 1 buis met grote vissen en dat is Sealife. Een beetje een teleurstelling, maar wel fijn dat we er toch naar toe zijn gegaan.
We zijn na Sealife lekker naar huis gegaan om onze kleren is te gaan wassen, want zonder schone sokken zijn we verloren.

Zondag 14 september 2014

Ook deze dag ging de wekker vroeg, want er stond een leuke activiteit op het programma. We gingen naar de Glowworm caves. We zijn met een groep van 12 nederlanders gegaan. Het was een heel avontuur. Allereerst kregen wij wetsuits aan, lekker strak en vochtig. Daarna gingen we onze beste vriend van de dag kiezen, de band. Hij moest om je billetjes blijven zitten. Na een paar banden gepast te hebben heb ik ook mijn beste vriend gekozen.
Om de beste vrienden te testen begonnen we met een kleine sprong van een vlot. Mijn bandje ving me netjes op dus we konden door naar de cave.
Het water in de cave was erg koud. We moesten eerst door de grotten lopen. Door het koude water kwamen terecht bij de eerste waterval. Dit was een klein watervalletje in de grot. Iedereen sprong netjes van de waterval af, behalve Naomi. Naomi sprong en viel gelijk van haar band af, waarop Julia reageerde 'het had ook niemand anders kunnen zijn'. Na de eerste waterval liepen en gleden we een stuk verder tot de tweede waterval. Deze was een stuk hoger. Ook was er een stroomversnelling bij je voeten. Dit maakte het allemaal wat spannender. Iedereen is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Daarna was het tijd om in een aal te gaan liggen. Met je voeten op de ander zijn band en jij houd de voeten van de gene achter je vast. Als een aal gleden we door de grot. Boven ons kwamen de glowworms te voorschijn. Het leek net op de hemel vol sterren, schitterend. Na het glowworm gedeelte waren we al aan het eind van de tour. Door een brutale vraag mochten we nog met de banden de rivier in. Ook mochten we nog van het hoogste plateau springen. Dit was super leuk.
Na dit alles was het tijd om weer op te warmen door lekker te douchen en een heerlijk kopje tomatensoep te eten. Het was weer tijd voor de terug weg.
Toen we weer in Albany waren gingen we met de groep lekker pizza domino's eten bij ons thuis. En was het daarna tijd om ons bedje in te kruipen.

Maandag 15 september 2014

Onze tweede normale stagedag. We gingen naar het bedrijf toe en hebben een 2,5 uur lange bespreking gehad over de opdracht. Gedurende deze bespreking werd de opdracht alleen maar groter en groter. Wel hebben we weten te regelen dat Naomi en Julia bij ons in het bedrijf komen werken om ons te helpen met deze veel te grote opdracht. De tijd vloog op stage! En voor dat we het wisten konden we alweer naar huis.
Doordat het brood op was zijn Maaike en ik na stage nog even langs de Mall gegaan. Natuurlijk kunnen we niet alleen brood kopen en hadden ook nog een spiegel, badmat, chocola en nog meer onnodige spullen gekocht.
Eenmaal thuis was het tijd om te gaan koken. Ik ging lekker Naomi bezig houden met koken, terwijl Julia en Maaike het cadeau aan het voorbereiden waren voor Naomi. Een verlate verjaardag :). Toen het eten klaar was ging Naomi aan tafel zitten en begonnen wij het welbekende lang zal ze leven te zingen. Naomi kreeg de tas waarop ze op het eerste moment verliefd was geworden. Met een glimlach van oor tot oor begonnen we aan de maaltijd.

Dinsdag 16 september 2014

De baas van the Spaceship had gebeld of we weer mee wilden naar Rotorua. Maaike en ik hadden hier geen zin in en onze vriendinnetjes zouden vandaag hun eerste stagedag hebben bij ons bedrijf. Eenmaal aangekomen op stage werd er gelijk geregeld dat Naomi en Julia die ochtend nog zouden vertrekken naar Rotorua. Daar zaten Maaike en ik met z'n tweetjes achter onze laptopjes.
Deze dag ging erg langzaam en we kregen steeds meer trek. We hadden allemaal lekkere dingetjes bedacht om die avond te gaan koken, totdat Maaike met het briljante idee kwam om oer Hollandse pannenkoeken te gaan bakken. Na stage zijn we weer naar de supermarkt gegaan en hebben spullen gehaald voor de pannenkoeken. In de supermarkt vonden wij een rek vol met Hollandse dingen, zoals stroopwafels, drop en ontbijtkoek. Ons geluk kon niet op!
Die avond begonnen we met een heerlijk stokbroodje met tonijn en een glaasje rose,gevolgd door overheerlijke pannenkoeken. In de planning stond ook om een verrukkelijk chocolade cakeje te maken met vloeibare vulling. Maar dit verrukkelijke toetje ging er helaas niet meer in.
De rest van de avond gaan Maaike en ik lekker rustig aan doen, terwijl de andere dames lekker in de hottub zitten.

Liefs, Judith

• 16 September 2014 - 17:42

Simone:

Hoi judith wat een leuk verhaal heb je weer te vertellen gehad deze week kijk al naar de volgende week uit! Succes en een knuffel uit nog lekker warm Nederland!!