Week 21 - Relax, take it easy - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Judith Valk - WaarBenJij.nu Week 21 - Relax, take it easy - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Judith Valk - WaarBenJij.nu

Week 21 - Relax, take it easy

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

27 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Lieve allemaal,

Hier ben ik dan weer. Er is alweer een week voorbij. Dit keer het vervolg van Queenstown, Lake Tekapo, Hanmer Springs en Kaikoura op het programma. We hebben weer een hele hoop bezichtigd en zijn nog volop aan het genieten van onze welverdiende vakantie. Je zou bijna vergeten dat er nog minder dan week over is van onze geweldige tijd hier in dit geweldige land. Ik wens jullie weer veel lees plezier. Hierna helaas nog maar 1 blog van mij.

Woensdag 21 januari waren we allemaal veel te brak om iets te kunnen doen. De aspirines vlogen als het ware door de lucht in de slaapkamer. De eerste bikkel die haar bed uit kwam was Naomi. Zij vertrok als eerste richting het meer. Uiteindelijk ben ik ook maar is mijn bed uitgegaan en ging ik een lekker eitje koken. Om toch nog iets recht te zetten van de avond er voor ging ik langs de supermarkt om een appeltje te kopen en ging ik voor Naomi en mij lekkere smoothies halen. Zo de vitamines waren weer in het lichaam gepompt. We hebben de hele middag lekker aan het meer gelegen en niks gedaan, niet dat we in staat waren om iets te gaan doen.
In de avond hebben we nog een theetje gedronken en zijn we weer onze bedjes in gegaan.

Donderdag 22 januari was onze laatste dag in Queenstown. We moesten deze dag echt afscheid gaan nemen van deze leuke stad. We hebben natuurlijk eerst weer lekker aan het meer gelegen. We hadden nog niet een keer de Fergburger als avondeten op en dus was deze avond de gelegenheid om dan echt een Fergburger als avondeten te gaan bestellen. Na grondig de menukaart doorgenomen te hebben kwamen Julia, Maaike en ik tot de conclusie dat we niet konden kiezen, dus gingen we delen. We hadden een burger met hert, rib-eye en eentje met kip besteld. En o wat waren ze goddelijk. We hebben lekker aan het meer zitten smullen van onze burgertjes.
De avond hebben we verder rustig doorgebracht. Een beetje douchen, skypen, nagenieten van de Fergburger en daarna lekker slapen.

Vrijdag 23 januari gingen we dan echt Queenstown verlaten. Op de planning stond om naar Lake Tekapo te gaan. Onze eerste stop was op Mount John. Op deze berg worden de sterren bestudeerd. We hebben op de berg in een bekend cafe iets gedronken en genoten van het geweldige uitzicht. Het uitzicht was op Lake Tekapo. Zoals ik al een keer eerder heb beschreven is het water bij Lake Tekapo heel erg blauw en echt super mooi om te zien.
Na de berg zijn we opzoek gegaan naar ons hostel. In Tekapo is maar een straat waar winkels zijn en daar zat ook ons hostel. Hier hebben we weer heerlijk onze handdoeken gewassen, want deze stonken en dat wil je niet. In de tussentijd dat onze handdoeken in de wasmachine zaten zijn we naar Lake Tekapo gelopen en hebben we hier liggen bakken. Ook zijn we nog het water in gegaan, want ja je moet wel in blauw water gezwommen hebben. Het water was overigens ijs en ijskoud.
De tijd van de wasmachine was om. Met ons goede gedrag gingen Maaike en ik de was wel even uithangen. Wat bleek, de wasmachine had niet echt goed zijn best gedaan waardoor Maaike en ik alles konden gaan uitwringen. Daar waren we wel een uurtje mee zoet. Daarna zijn we weer terug gegaan naar het meer.
In de avond hadden we leuk bedacht om een filmpje te gaan kijken in het hostel. Wij waren niet de enige met dit leuke idee en dus keken wij mee met de film van iemand anders, Sex and the City. Na de film zijn we gaan douchen en hebben we ons klaar gemaakt om de Milkyway (Melkweg) te gaan bekijken! Deze kan je namelijk erg goed zien op deze plek, de reden waarom we naar Tekapo zijn gegaan. Het was echt schitterend om te zien. Hoe dichter we bij het bekende kerkje van dit dorpje kwamen hoe duidelijker de sterren werden. Er was bij het kerkje namelijk geen licht. We zagen echt de Milkyway, vallende sterren en satellieten. Het was erg mooi om te zien. Daarna zijn we weer lekker gaan slapen.

Zaterdag 24 januari werden we rond kwart voor 7 gewekt door een wekker van iemand uit onze kamer. Helaas wist deze persoon niet dat dit zijn wekker was. Zeven gezichten zaten elkaar stom en geïrriteerd aan te kijken. Een jongen uit een land waar de afkomst totaal onbekend van is ging in China zijn tas kijken. En ja hoor daar zat het mysterieuze voorwerp in dat ons allen gewekt had. Gelukkig konden we nog 2 uurtjes blijven liggen. Daarna was het toch echt tijd om ons bed uit te komen en de spullen te pakken, want we moesten weer een stukje gaan rijden. Dit keer gingen we naar Hanmer Springs. Voordat we naar Hanmer gingen rijden zijn we eerst nog naar het kerkje gegaan. We moesten hier natuurlijk nog wel even een fotootje van maken. Daarna begon onze reis naar Hanmer Springs. Onderweg hier naar toe was het echt super warm in de auto. Toen we op bestemming aan kwamen was het ook niet kouder. Na het inchecken in ons hostel zijn we gelijk op zoek gegaan naar een plek waar water was. We zijn een heuveltje opgelopen, hebben nog bij een adventure gebeuren gestaan om te kijken of we bij water konden komen. Uiteindelijk zijn we gewoon bij het hostel geëindigd en namen we om de 5 minuten een koude douche. We hebben hier nog even lekker zitten genieten van de zon. We hadden geen zin om te koken dus zijn we lekker uiteten gegaan. We hebben heerlijk zitten genieten van het eten en met afsluiter een lekkere cocktail. Het was een gezellige avond.

Zondag 25 januari heb ik heerlijk geslapen in het bed. Gewoon een bed waar je geen stangen voelt. Doordat Hanmer Springs bekend staat om haar Spa en Hotpools gingen wij deze ook maar is even bewonderen. Met een kortingsbonnetje kregen we ook een gratis privebad voor 30 minuten. We hebben in verschillende baden gezeten. In de baden zaten verschillende mineralen die goed zijn voor je huid. Ook de temperatuur was verschillend van 35 graden tot 42 graden. Het was erg warm in Hanmer dus hebben we niet in een 42 graden bad gezeten.
Ook waren er net zoals in een zwembad glijbanen! Wij als grote meisjes konden het natuurlijk niet laten om van de glijbaan af te gaan. Er was een glijbaan waar je met banden in kon en terecht kwam in een trechter, erg leuk. Verder was het privebad ook heerlijk, maar wel erg warm. We hadden lekker rust.
Na de hotpools zijn we boodschapjes gaan doen voor het avondmaal. We vonden dat we weer is wat verdienden dus hebben we lekker een BBQ gehouden met natuurlijk veel te veel vlees. We hebben wel heerlijk zitten smullen.

Maandag 26 januari hebben we onze tassen weer moeten inpakken om naar de volgende bestemming te gaan, namelijk Kaikoura. Deze plek staat bekend om het walvis spotten. De weg hier naar toe was maar 1.5 uur rijden, dus dat viel reuze mee. Het hostel waar we in slapen is ontzettend chill. We hebben een zwembad erbij! Dus als er te veel wind is is er altijd nog de mogelijkheid om lekker bij het zwembad te gaan zonnen.
We zijn deze dag daarom ook begonnen met zonnen. Rond een uurtje of 3 zijn we boodschapjes gaan halen voor die avond en zijn daarna door gelopen naar het centrumpje. Kaikoura is heel erg klein. Het is een kleine straat met winkeltjes en cafeetjes en dan heb je Kaikoura wel omschreven. Er is gewoon vrij weinig te doen. Natuurlijk hebben we wel een realfruit ijsje gehaald en hebben deze opgegeten op het strand. De wind was wel hard op het strand. Na het lekkere ijsje zijn we weer in de zon bij het zwembad gaan liggen.
In de avond hebben we een pastasalade gegeten met de salade die nog over was van de BBQ. We hadden gewoon nog zoveel over. De pastasalade was erg lekker. In de avond zijn we lekker in de kamer gebleven, want er is gewoon niet zo veel te bleven in dit stadje.

Dinsdag 27 januari hebben we weer lekker uitgeslapen. Het weer was in de ochtend nog niet zo goed waardoor we lekker langzaam konden opstarten. Na een lekkere douche zijn we weer een realfruit ijsje gaan halen, gewoon omdat het kan (en ontzettend lekker is). Daarna zijn we weer boodschapjes gaan doen en hebben we weer bij het zwembad gelegen. De lucht was namelijk weer opgeklaard en de zon was weer lekker aan het shinen. Ik had dit keer niet zo veel zin in het zonnen. Elke keer zonnen, mijn zon geduld raakt op. Dus ik ben lekker in de schaduw mijn boekje gaan lezen.
Doordat we alle restjes moeten gaan opmaken, omdat we helaas al bijna weg gaan, hadden we weer is voor de verandering pasta. Maar als toetje hadden we lekker ananas. Mmm, ananas.
In de avond hebben we ook niet zo veel gedaan. Beetje op bed appen, schrijven en lezen. Nog even genieten van de laatste dagjes vakantie, voordat het echte leven weer gaat beginnen.

Liefs, Judith

• 27 Januari 2015 - 13:02