Week 20 - De Grote Pinguin Zoektocht - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Judith Valk - WaarBenJij.nu Week 20 - De Grote Pinguin Zoektocht - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Judith Valk - WaarBenJij.nu

Week 20 - De Grote Pinguin Zoektocht

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

21 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Lieve allemaal,

Nog minder dan twee weken en dan zit mijn geweldige tijd er alweer op. Maar gelukkig heb ik nog twee weken waarin ik nog super leuke dingen kan gaan doen. Ook deze week was natuurlijk weer leuk. Dus hier gaat die dan maar weer.

Woensdag 14 januari gingen we Te Anau verlaten. Om de weg zo leuk mogelijk te houden zijn we via de kust gaan rijden. Onze eerste tussenstop was in Invercargill. Dit plaatsje staat bekend als incestdorp. Het enige wat wij hier gedaan hebben is een koffietje gedronken bij de MacDonalds. Ik heb hier tevens voor het eerst in mijn leven moeten wachten op een parkeerplekje bij de Mac.
Na het koffietje zijn we doorgereden naar Curio Bay. Dit is een erg mooi stukje zee. We hebben hier even staan te genieten. Na Curio Bay zijn we doorgereden naar Cathedral Caves. Natuurlijk moesten we voor deze natuur geld betalen. Na een kleine wandeling kwamen we aan op het strand. Omdat de zee nog te ver het strand op kwam moesten we eerst onze schoenen uittrekken. De caves zijn door de natuur gemaakt. Het was erg bijzonder om hier door heen te lopen.
Na de Caves zijn we doorgereden naar het hostel in Owaka. Dit hostel werd gerund door een gezellige, gastvrije man. Het hostel was meer een soort groot huis met een eettafel, woonkamer en een normale keuken. Omdat we de pasta helemaal zat waren hebben we lekker risotto met zalm en broccoli gemaakt. Dat was wel weer even smullen. In de avond hebben we weer een slechte film zitten kijken. Na de film zijn we weer lekker gaan slapen.

Donderdag 15 januari hebben we rustig aan gedaan. In de ochtend heb ik even met papa en mama zitten skypen. Ik heb toen ook eindelijk mijn skydive filmpje kunnen zien! Net voor de middag zijn we weer verder gaan rijden. Ons eerste punt waar we gingen stoppen was bij een waterval. Deze waterval was erg mooi. Na de waterval zijn we doorgereden naar Nugget point. Dit punt lijkt een beetje op Cape Reinga van het Noordereiland. Helaas was het bewolkt, maar als nog was het erg mooi. In de buurt van Nugget Point was Roaringbay. Dit punt staat er om bekend dat hier geeloogpinguins komen, maar wel pas vanaf 3 uur. Hiervoor moesten we 2 uur wachten. Doordat er zo harde wind was zijn we wat gaan drinken in Kakapoint. We zaten in een heel oud gek restaurantje. We waren blij dat het 3 uur was en zijn gelijk naar Roaringbay gereden. Vanuit een klein huisje had je goed zicht op het strand. In het begin gebeurde er vrij weinig, totdat er ineens een pinguïn over het strand liep! De nodige foto's werden hier van gemaakt. Toen plots nummer 2 vanuit de zee het strand op kwam lopen. Het was erg bijzonder om deze dieren in het echt te zien. Na een tijdje waren we nummer 1 kwijt en ook nummer 2 had er geen zin meer in en dook de zee weer in. Dit was voor ons het punt om door te gaan rijden naar Dunedin.
Toen we aan kwamen in Dunedin gingen we ons eerst inchecken in het hostel. Dit hostel is zo gek en vies. De mensen die hier rond lopen zijn allemaal gek. Gelukkig hadden we een kamer aan het eind van de gang. Na onze spullen gedumpt te hebben zijn we doorgereden naar de supermarkt waar Julia en ik eindelijk weer eens kipfilet hadden gekocht. Want we zouden 4 dagen in Dunedin blijven. Ook hadden we met z'n vieren een lekkere kip met spul gekocht die in de oven moest. Maar omdat dit te lang zou duren zijn we maar naar de mac gegaan.

De volgende dag, vrijdag 16 januari, werden we wakker vol goede moed. Eindelijk boterhammetjes met kipfilet. Tot onze schrik had een van onze gekke mede hostellers onze kipfilet gestolen. Nou ja de helft van het pakje. Echt super gaar. Vanaf dat moment werd het weer gewoon pasta eten op ons brood, helaas. Alle spullen in het hostel waren ook vies. Het is geen hostel voor ons.
Tijdens het ontbijt zat Maaike naar een poster te staren en gaf het advies niet te kijken. Toch deed ik het. Hier stond dat er een chocolade fabriek in de buurt was! Zo de plannen voor die dag waren gemaakt, op naar de Cadbury Chocolate Factory. We konden helaas pas om half 3 terecht dus tot die tijd gingen we ons vermaken in Dunedin.
We begonnen met een bezoekje aan het treinstation. Dit is een oud gebouw, erg bijzonder voor Nieuw Zeeland. Daarna hebben we nog lekker zitten genieten in het zonnetje. En toen was het al tijd voor de chocolade fabriek.
Met nodige tips dat ik niet uit de chocoladerivier moest drinken begonnen we aan de tour. Eerst kregen we een ontzettend sexy haarnetje op. Ook kregen we een zakje. Gedurende de tour kregen we in onze zakjes chocolaatjes. Tijdens de tour werden verschillende filmpjes geshowt hoe chocolade wordt gemaakt en hoe het wordt verpakt. Best wel interessant. Ook werd er een grote chocoladewaterval gecreëerd. Dit was erg lekker om te zien. Aan het eind van de tour zijn we nog een warme chocolademelk gaan drinken in het cafe. Ik zat zo vol van al die lekkere chocolade.
In de avond hebben we dan onze lekkere kip met roerbak groente gegeten. Ik dacht dat ik ging ontploffen zo vol zat ik, maar de chocolade die we gekregen hadden was zo lekker. Omdat ik niet kon stoppen ben ik toen maar een hele grote appel gaan eten.

Zaterdag 17 januari hadden we weer leuke activiteitjes op het programma staan. Allereerst zijn we naar Tunnelbeach gereden. Om hier te komen moest je eerst van een steile berg af, vervolgens door een tunnel en dan stond je op het strand. Ook waren hier grote rotsen en was de wind erg sterk. Het was erg mooi om te zien. Weer een heel mooi stukje Nieuw Zeeland.
Na Tunnelbeach wilden we graag weer pinguïns zien. Helaas hebben we ze niet kunnen vinden. Dus toen zijn we maar doorgereden naar het strand. Weer een teleurstelling, we werden hier gezandstraald. Dus na drie minuten zijn we ook hier weg gegaan. Na al deze teleurstellingen zijn we een terrasje gaan pakken. Hier heeft Naomi alle mogelijke smoothies op die er waren. Met een lekker koud appelcidertje hebben we van de zon genoten.
Toen Julia en ik wilde gaan eten kwam Olivier aangereden. Hij kwam ons gezelschap vergroten. Julia en ik hebben lekker pizza dominos gehaald. Helaas weer geen vierkante pizza, die willen we zo graag. Wel was die erg lekker. De hele avond hebben we met bolle buikjes op bed gelegen. Op een geven moment zijn we ons klaar gaan maken om uit te gaan. Ik ging deze avond lekker nuchter, want ik had een skypeafspraakje staan met de welpen! Om 2 uur in de nacht heb ik dan eindelijk met ze geskypt. Was wel weer even leuk.

Zondag 18 januari hebben we vrij weinig gedaan. Rond 1 uur ben ik samen met Maaike en Olivier boodschapjes gaan doen voor een lekker ontbijtje. Rond half 3 waren we dan eindelijk wel weer is terug in het hostel en hebben we lekker een eitje gebakken.
Na de brunch zijn we weer naar het zelfde terrasje gegaan. Helaas was de zon een beetje weg dus zijn we binnen gaan zitten. We hebben verder niks gedaan.

Maandag 19 januari zijn we eerst richting de Moeraki Bolders gereden. Dit zijn bijzondere ronde stenen op het strand in Moeraki. Hier hebben wij natuurlijk de nodige foto's gemaakt. De lucht betrok wel van mooi blauw naar pikzwart. In het cafe hebben we nog een cappuccino gedronken. Ineens begon het buiten te hagelen! We zijn lekker droog en warm in het cafe blijven zitten.
Nadat de lucht weer was opgeklaard zijn we doorgereden naar de pinguïns, want we wilden er graag meer zien dan twee. Toen we bij het Katiki Point aankwamen, het punt waar de pinguïns zouden zitten, zagen we eerst een heleboel zeeleeuwen! Deze hadden wij nog niet gezien in Nieuw Zeeland. Maar daarvoor kwamen we hier niet, we wilden graag pinguïns zien. Toen we in het bezichtigingshuisje zaten, zagen we alsnog alleen maar zeeleeuwen. Helaas geen pinguïns kunnen zien hier.
Na deze activiteiten was het toch echt tijd om naar onze favoriete stad te gaan, Queenstown. Doordat Julia en ik zo gecharmeerd waren van de Fergburger en Maaike en Naomi hem nog niet ophadden hadden we besloten om vier dagen Queenstown in te plannen. Dus we gingen weer naar het geweldige Queenstown. Onderweg moesten we plassen en zijn een random cafe binnen gegaan. Hier kon je je eigen frambozen plukken. Dat zijn we dus gaan doen. Tijdens het plukken kon je ze ook lekker snoepen en voordat we het wisten hadden we bijna een kilo geplukt! Frambozen zijn vanaf nu mijn lievelingsfruit. Na een uur was het toch echt tijd om door te rijden naar Queenstown. We zitten dit keer in een veel beter hostel dan die in Dunedin, lekker schoon. In de avond hebben we lekker pannenkoeken gebakken in het hostel en zijn in de avond een beetje rond gaan hangen in het dorpje. Met als goede afsluiter, jawel, een fergburger.

Dinsdag 20 januari hebben we een beetje uitgeslapen, handdoekjes gepakt en zijn we de hele middag aan het meer gaan liggen. Lekker een beetje tannen. Al snel raakte ik mijn geduld op maar de andere dames niet. Dus ik lag me een beetje te vervelen. Toen was het alweer etenstijd. We zijn lekker uiteten gegaan. Het was allemaal erg lekker.
Na het eten hadden we nog maar een uur om ons om te kleden om uit te gaan, want tussen 9 en 10 zijn de teapotten afgeprijsd! We hebben er een gezellige laatste avond met Ol van gemaakt. Meer woorden wil ik niet kwijt aan deze avond.

Liefs, Judith

  • 22 Januari 2015 - 13:19

    Oma Corrie:-) :

    Super vind ik het




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Judith

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 10892

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: